Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus (12. nädal)

Diskmat.ee

(Negatiivne näide kasutatavusest veebis)


Õpitavus: 

Kui ma seda saiti esimest korda nägin, ei saanud ma alguses isegi aru, mis see on. Liiga palju erinevaid nuppe, palju ebavajalikke efekte, pilte, mis võibad tekitada segadust. Sa ei saa enam aru, millised nupud on klõpsatavad ja millised mitte.


Tõhusus:

Ma ei tea, kui vana see sait on, aga mulle tundub, et seda on dinosauruste aegadest saadik muudetud. Kui teed iga kord samu asju, siis harjud sellega väga ruttu ära, aga kui on vaja mingit uut infot leida, siis pead istuma ja veidi kannatama.


Meeldejäävus:

Iga kord, kui seda saiti külastan, hakkan kohe meenutama, kus ma viimati klõpsasin, et leida vajalikku. Nii et ma ei ütleks, et ta on meeldejäävus.


Vead (tegelikult veakindlus):

Nagu ma enne ütlesin, on liiga palju erinevaid mitteigavaid pilte ja nuppe, millel pole õrna aimugi, kas saab klõpsata või mitte. Mingi liikumine toimub pidevalt.


Rahulolu: 

Olen veidi häiritud, et Taltech sellist saiti kasutab. Eriti kui seda kasutavad IT-ga seotud inimesed. See lihtsalt valutab mu silmi iga kord, kui ma seda saiti näen. kas tõesti oli võimatu nii suure aja jooksul saiti kuidagi korda teha. Või ma ei tea midagi.


Suurim suur probleem on see, et me ei saa sellelt saidilt eemale, sest alternatiive pole. Teadmiste saamiseks peate seda saiti külastama iga kord.




Spotify.com

(positiivne näide kasutatavusest veebis)



Õpitavus: 

Kohe saidile sisenedes pakutakse teile nende teenuseid, neid pole nii palju ja seda on lihtne leida. Pärast teenuse valimist kirjutatakse kohe igakuine kulu. Selgitus, miks tuleks valida just nemad, mitte keegi teine. Eelised on kirjas iga teenuse jaoks ja sa ei pea otsima, mis neil vahet on.


Tõhusus:

Mulle tundub, et kui anda lapsele võimalus osta Spotify Premium, siis saab ta sellega hakkama vähem kui 5 minutiga. Seal on kõik nii lihtne.


Meeldejäävus:

Kui sa oled juba ostnud Spotify Premium, siis ei pea te selle uuesti ostmiseks uuesti siia minema. Kuid isegi kui see on vajalik, pole see raske.


Vead (tegelikult veakindlus)

Ma ei saa öelda, et siin oleks vigu. Võib-olla oleks tore vähemalt kord poole aasta jooksul saidi stiili muuta, kuna ma tean, et sait pole peaaegu aasta muutunud (kuigi see näeb endiselt väga kaasaegne välja).


Rahulolu:

Mõnikord tundub mulle, et olen valinud muusika kuulamise Spotify, sest kuna mulle meeldis nende sait, pole midagi üleliigset, kõik on väga lihtne ja kasutajasõbralik. Isegi hinnad, mis on tegelikult üsna kallid, ei tundu enam sellised.




Allikad:

https://diskmat.ee/

https://www.spotify.com/ee-en/




Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Eesti infoühiskonna arengukava 2020 aastaks (4. nädal)

Digitaalsed ja Traditsioonilised meediad (3. nädal)