Võrkude rikkusː vabast tarkvarast vaba kultuurini (10. nädal)

 


Kohe alguses räägib Eric S. Raymond meile, kes on häkkerid ja mille poolest nad üldiselt kräkkeritest erinevad. Ta kirjeldab kräkkereid nagu laisad, vastutustundetu ja mitte eriti tark. Samuti, et kirjeldada häkkereid ta kasutab 3X3 ruudustik, mis sümboleerib kui müsteline ja samal ajal tavalised inimesed on häkkerid.


Selles dokumendis Eric tahab näidata, et häkkerid ei ole inimesed, kes millegi sisse häkivad, nad, vastupidi, aitavad luua midagi uut. Häkkerid lahendavad probleeme ja ehitavad asju, nad usuvad vabadusse ja vabatahtlikku vastastikusesse abi. Samuti, ta ütleb, et häkkerid ei ole ainult inimesed kes on seotud kuidagi arvutiga, on võimalik kohtuda häkkeriga mis tahes teaduse või kunsti kõrgeimal tasemel.


Mulle meeldis selline punkt "üthtegi probleemi ei tuleks lahendada kaks korda". Minu meeles seda punkt saab kasutada ka igapäevaelus. Tänapäeval meil väga kiire elutemp ja see ei ole hea idee tegeleda probleemidega, mis on ammu lahendanud. Parem on lahendada uusi probleeme, millele lahendust veel pole. Mulle ka meeldis mis autor ütles motivatioonist. Sa pead tegema asju siis, kui sul on motivatsiooni, ja kui sul pole, siis kuidagi leida. 


Järgmises osas Eric ütleb, et on väga vajalik programmerimine, inglise keel ja veebi mõistmine. On ka tore kui sa kirjutad avatud lähtekoodiga tarkvara, see teeb kellegi elu lihtsamaks, ka aita testida ja siluda seda. Ma olen nõus, mida kirjutas Eric S. Raymond ja ma arvan, et kes õppid IT teaduskonnas peab lugeda seda dokumenti



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Eesti infoühiskonna arengukava 2020 aastaks (4. nädal)

Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus (12. nädal)

Digitaalsed ja Traditsioonilised meediad (3. nädal)