Noppeid IT ajaloost (1. nädal)

Esimesed petukoodid

Videomängud on alati varustatud varjatud funktsioonidega. Ükskõik, kas tegemist on salajaste tasemete, Easter eggs või petukoodid, ootab mängijaid, kes on valmis kaevama, tavaliselt midagi veel. Üllataval kombel ei puudutasid esimesed videomängude petukoodid mängijatele võitmatute lendavate tankide andmist ja rohkem arendajate abistamist liiga raskete mängude ületamiseks.

Kui pettusekoodid 1980ndate alguses sündmuskohale jõudsid, pidid need aitama arendajatel oma mänge testida. Nii nagu tänagi, pidid 80ndate arendajad mänge testima, et veenduda, kas kõik töötab ootuspäraselt, kuid mõnikord ei olnud nad piisavalt head, et oma loomingut ületada. Sellisena hõlmavad need väikseid lahendusi, mis annavad neile täiendavaid elusid või tugevamaid tööriistu, et nad saaksid mängudes kiiresti edasi liikuda ilma mitme taaskäivituse või aastatepikkuse intensiivse treeninguta.

Muudel juhtudel olid koodid mõeldud selleks, et aidata testijatel taasesitada sama mänguosa ikka ja jälle, otsides tabamatuid vigu. Kui testija otsis mängu keskel viga, võiksid petukoodid aidata tal kiiresti probleemsele alale jõuda, et ta saaks probleemi korduvalt põhjustada.


Esimene "Epic Games" mäng

15. jaanuaril 1991 avaldas ameerika kolledži üliõpilane Tim Sweeney välja ZZT, seiklusmängmillel oli revolutsiooniline element. Element oli selline, et mängus oli tasuta "built-in game editor". ZZT edu on toonud kaasa Epic Games, Unreal Engine ja viimati Fortnite. Sellepärast oli ZZT eriline.

Nagu tekstiredaktor, kasutab ZZT ainult tekstirežiimi tähemärke - null võib tähistada sajajalgse lõiku ja väike ümmargune tähemärk võib muutuda täppiks. Vastavalt sellele juhite ZZT -s tavaliselt naeratava näoga mitmekülgset peategelast, kes peab navigeerima lõksude, mõistatuste ja ohtude maailmas, kogudes samal ajal võtmeid, tõrvikuid ja kalliskive.

ZZT esialgse vabastamise ajal nimetas Sweeney oma ühemehe ettevõtet Potomaci arvutisüsteemideks oma kodulinna Potomaci (Maryland) järgi. 1991. aasta oktoobris muutis ta nime “Epic MegaGames”, et see kõlaks suure ja eduka ettevõttena. (Epic loobus “Megast” 1999. aastal pärast Unreali Engini edu.)   

Kuigi ZZT-d müüdi ainult umbes 4000–5000 eksemplari, on Sweeney  seiklusel ASCII-s mängusektorit tohutult mõjutanud tänu murrangulistele kujundustele.           

Nintendo Switch

Nintendo Switchi esitati 3. märtsil 2017. Nintendo Switchi hind oli käivitamisel 299 dollarit, mis on tunduvalt alla Sony PlayStation 4 hinna. 

Erinevalt PS4-st on Nintendo Switch aga nn hübriidkonsool. See tähendab, et saate selle teleriga ühendada ja mängida nagu tavalist kodukonsooli. Siiski saate seda kasutada ka juhtmeta pihuarvutina. 

Teisisõnu, Switch pakub mõlemast maailmast parimat: võimalust käivitada kodukonsoolimänge, mis näevad ja mängivad teleris suurepäraselt, ning võimalust mängida samu mänge ka liikvel olles.

Nintendo Switch on ametlikult ettevõtte kõigi aegade teine ​​enimmüüdud kodukonsool, mida on tänaseks müüdud üle 84 miljoni. See jääb vaid pisut alla Nintendo Wii  umbes 102 miljonit koopiat ja algsest Nintendo Entertainment System umbes 62 miljonit koopiat. Pole asjata oodata, et see edestab lõpuks müügis Wii -d ja saab brändi kõigi aegade suurimaks konsooliks.


Allikad:

https://www.ranker.com/list/history-of-video-game-cheats/jordan-breeding

https://www.howtogeek.com/713532/before-fortnite-there-was-zzt-meet-epics-first-game/

https://www.androidauthority.com/nintendo-switch-console-1135683/

https://www.pcmag.com/reviews/nintendo-switch


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Eesti infoühiskonna arengukava 2020 aastaks (4. nädal)

Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus (12. nädal)

Digitaalsed ja Traditsioonilised meediad (3. nädal)