Arendus- ja ärimudelid (11. nädal)

 

Sissejuhatus:

Selles ajaveebiartiklis, ma tahan analüüsida üht tarkvara arendus- ja üht ärimudelit "Valve" projekti näitel.


Ärimudel:

Valve mängude avaldamise platvormil "Steam" saavad kasutajad 2018. aasta seisuga alla laadida (tasuta) või osta juurdepääsu 781 miljonile erinevale mängule. See hõlmab nii suuri kassahitte kui ka amatööride poolt välja antud väga vähetuntud mänge. Sellega ta on kõige populaarsem "Freemium" mudel.  2018. aastal kehtestas Steam 100 dollari suuruse tasu oma platvormil mängu avaldamise eest, et ohjeldada süsteemi kuritarvitamist.

Valve lubab mänguarendajatel üle kogu maailma avaldada oma mänge Steami platvormil, saades vastutasuks 10–40 protsenti tuludest.

Samuti "Steam" on võimalus oma virtuaalseid asju müüa ja osta kauplemisplatvormil, asju müües või ostes saab "Valve" ka nendest tehingutest protsendi.


Arendusmudel:

"Valve" põhifilosoofia seisneb selles, et tõeline loominguline väljendus, mis on uuendusliku ettevõtte edu jaoks ülioluline, saab areneda ainult täiesti lamedas organisatsioonis. See tähendab, et pole ülemusi. Töötajatel pole ametinimetusi ega töötulemuste hinnanguid. Nad valivad projektid, mille kallal nad töötavad. 

"Valve" kasutab "Scrumi" meetod. Kui projekt on lõpetatud, ei pea töötaja edasiliikumiseks luba küsima. Ta lihtsalt liigutab oma mobiilse laua ja arvuti seadistuse teise kohta. 




Allikad:

https://businessmodelnavigator.com/case-firm?id=104

https://www.fraghero.com/watch-the-incredible-evolution-of-steam-from-2003-to-2016/

https://www.americanexpress.com/en-us/business/trends-and-insights/articles/getting-rid-of-the-chain-of-command/

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Eesti infoühiskonna arengukava 2020 aastaks (4. nädal)

Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus (12. nädal)

Digitaalsed ja Traditsioonilised meediad (3. nädal)